خدمات پس از چاپ مجتمع چاپ نگارین

خدمات پس از چاپ

شماره زنی

یکی از خدمات پس از چاپ که چاپ نگارین در آن تخصص دارد شماره زنی می باشد . به گونه ای که کلیه کارهای فاکتور و یا قبض و یا سربرگ و … که نیاز به شمارشگر داشته باشد یا شماره فاکتور باید پس از چاپ برش شود و در دستگاهی به نام ملخی شماره مسلسل روی آن با رنگ قرمز یا مشکلی چاپ شود که این شماره روی فرم یا رانگا بسته می شود و کاغذ در ملخی چیده می شود .

پس از روشن نمودن بعد از هر بار چاپ و حرکت رفت و برگشت، نوردهای مرکب ملخی هم مرکب روی شماره ها می آیندو هم یک شماره به شماره اضافه یا کم می شود که البته کم شدن شماره ها مرسوم تر است و این شماره بالای فاکتور زیر تاریخ می خورد و این برای فاکتور های ۲ نسخه یا بیشتر می باشد و بعد از شماره ممکن است نسخه سفید فاکتور نیاز به پرفراژ داشته باشد که یک نسخه جدا شود و یک نسخه زرد یا سفید بایگانی شود که البته با خط پرفراژ در فرم ملخی امکان پذیر می باشد و این فرآیند برای قبض ها و یا کلیه کارهایی که نیاز به مشخص نمودن فرم و یا تکرار است می شود.

تماس با مجتمع چاپ نگارین

چاپ نگارین مجهز به دستگاه ملخی و فرم بندی شماره و صحافی می باشد و البته خدمات صحافی و یا شماره زنی قلب یک چاپخانه به حساب می آید و از اهمیت بالایی برخوردار است و بعد از کلیه زحماتی که یک چاپخانه برای کار چاپ می کشد مرحله نهایی صحافی و شماره زنی است که اگر نقصی در آن باشد کلیه امور باید تجدید شود.

خط تا و نیم تیغ

یکی دیگر از خدمات پس از چاپ خط تا یا نیم تیغ است که با دو دستگاه ملخی و لترپرس و دای کات انجام می شود . کارهایی که بروشور یا کاتالوگ است به صورت A4 و A5 باید پس از چاپ یک خط تا بخورد که کار به صورت منظم تا شود. چاپ نگارین با مجهز بودن به دستگاه ملخی و لترپرس در سایز GTO و بیشتر که دو ورق می شود برای امور خط تا و نیم تیغ به صورت حرفه ای کار کرده است .

کارهایی که روی کاغذ چسبدار چاپ می شود و لیبلی است که قرار است روی یک محصول چسبانده شود توسط تهیه قالب و بستن آن روی ملخی نیم تیغ می خورد که به آسانی بتوان از آن استفاده کرد. معمولاً نیم تیغ با ملخی در سایز ۲۵*۳۵ و یا لترپرس ۳۵*۵۰ و دو ورق بسته به نوع کار  می خوردکه سایز ۷۰*۵۰ یا بیشتر می باشد.

این که یک کار چاپی بعد از چاپ چگونه برش و یا قالب بخورد  نکته ای است که در چاپ نگارین جزء ارکان آن می باشد و کیفیت برش و دقیق بودن آن مهم است. ممکن است یک کار چاپ فوق العاده انجام شود ولی در حین برش و تیغ زنی خراب شود و در واقع برش نیم تیغ نوعی از برش است که در پیاده سازی طرح های خاص برای لیبل ها و ورق های چسبدار به کار می رود .

در این برش باید رویی بالایی را به زمینه برش می خورد اما برش به لایه زیری زمینه نفوذ نمی کند به این ترتیب لایه های مورد نظر رویی به راحتی از سطح زمینه زیری جدا می شود . این روش در چاپ نگارین به خصوص در طرح و اجرای هولوگرام ها به کار می رود . برش نیم تیغ در دستگاههای برش اتوماتیک و دستگاه های برش لیزری صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست